vrijdag 6 april 2012

Power tag cloud

7 opmerkingen:

  1. Wauw, mooi gemaakt zeg. Creatief persoontje ben je ook. En allemaal positieve dingen. Super mooi. Ik hoop dat je er veel kracht uit haalt. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gedaan, ik heb ontzettend veel bewondering voor je......Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Marcha, nu volgens Tessa gedaan, eerst opgeschreven natuurlijk, want het is best ingewikkeld. Dus:
    Ik vind het hardstikke goed dat je aan zo'n blog begonnen bent, want het is heel belangrijk, dat je je emoties en wat er allemaal bij komt kijken, opschrijft, en dat je het ook nog aan anderen durft te laten zien, goed hoor! Bovendien krijg je dan ook nog steun en medeleven van de ander terug, wat ook heel belangrijk is. In je eerste blz. met al die woorden bij elkaar, stond ook ACCEPTEREN. Nu weet ik uit ervaring met mijn werk bij Pijn-Hoop, dat een ernstige ziekte of chronische pijn niet te accepteren is en dat je dat ook niet kunt of wilt. Daarom gebruiken wij dat woord liever niet, al is een enkel boek het er niet mee eens, wij zeggen liever: ERMEE OM LEREN GAAN. En dat slaat veel meer aan bij veel mensen. Ik hoop ook bij jou. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Op naar die afschuwelijke chemo, want dat is geen pretje, zei je laatst al. Maar eerst even een paar dagen bijkomen met je gezinnetje.
    Cecilia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is inderdaad gelukt...
    'Er mee leren omgaan', dat zal wel moeten, want je moet er wel mee omgaan, daar kun je niet omheen.
    'Accepteren' vind ik een keuze, en dat kun je leren, ik zeg niet dat het makkelijk is, of dat ik dat al heb gedaan..... maar de rest van je leven iets niet accepteren, lijkt me eigenlijk geen optie, en maakt het ook moeilijker voor jezelf.
    Ik snap je punt maar weet niet of ik het er mee eens ben :-) Maar dat geeft niet, ik stel je reactie op prijs hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb alle woorden eens opgeschreven, en wat straalt daar een positiviteit uit! Maar denk ook eens aan: waardering, voor jezelf en je naasten; trots zijn, op jezelf en je naasten;
    assertiviteit, want assertief ben je, anders begin je ook niet aan zo'n blog; zelfrespekt, probeer die te behouden; medeleven, met jezelf, begrip voor jezelf, maar ook voor je naasten.
    Want je naasten heb jij nodig voor troost, moed en steun, maar zij hebben jou ook nodig, dat is een wisselwerking.
    En als jij kunt leren 'accepteren' dan ben je heel sterk.
    Het viel me trouwens op, dat er geen negatieve emoties opstonden, dat vind ik op zich al heel sterk.
    Cecilia.

    BeantwoordenVerwijderen