zondag 22 april 2012

Energie-dipje

Dit hoort er ook bij. En het zal ook zeker niet de laatste keer zijn. Vandaag zat mijn energielevel in een dip. Niet 0,0 maar eigenlijk nog ver daaronder. Totaal geen fut voor wat dan ook. Eigenlijk te moe om uit mijn ogen te kijken of adem te halen. Gesloopt en afgepeigerd. Dus heb ik veel op bed gelegen, de dag zien door te komen. Wat kan een mens kapot zijn, zeg. Niet normaal. Maar ja, vandaag stond er geen Dexamethason op het menu en dat merk je gelijk. Van hyperactief naar downunder. En na al die gebroken nachten is het niet zo gek dat het er zo inhakt. Eraan toegeven is het enige wat je nog kan doen. Een middagdutje gehouden en hopelijk slaap ik vannacht nog een beetje. Ik zal er nog wel een chemisch pilletje tegenaan moeten gooien want mijn eigen slaapritme is inmiddels behoorlijk uit proportie geraakt. De 'natuur' maar een handje helpen. Misschien dat ik van de week weer zonder kan want ik ben en blijf geen voorstander van dit soort hulpmiddelen. Maar in dit geval breekt nood zelfs mijn wetten.

Nog 2 dagen stoeien met de Dexa en nog 1 dagje chemotherapie dan hebben we de eerste kuur achter de rug. En dan weer óp naar de volgende! Maar eerst van de week lekker instorten en hopelijk een beetje bijkomen van deze eerste toch wel pittige kuur.

2 opmerkingen:

  1. Hoi lieve Marcha,

    Het is me even niet gelukt elders te reageren. Sorry. Ik heb wel mee gelezen en wat krijg je het voor de kiezen zeg. Take care, ik denk aan je. X Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Logisch dat je af en toe een dip-energie hebt of zal krijgen, ook al weet je dat je dat kon verwachten, dan valt het in werkelijkheid erg tegen, en erg zwaar voor je en voor je naasten om dit ook te zien. Desondanks heb ik heel veel bewondering voor je, en niet alleen voor je manier van schrijven, want die is echt schitterend, boekwaardig!!!
    Veel sterkte komende dagen. Ik denk dagelijks aan je, en stuur je kracht, moed, geduld en liefde via? Ook aan je naasten.
    Knuffel, Cecilia.

    BeantwoordenVerwijderen