woensdag 4 april 2012

Lieve mama (gedicht Melle)

Lieve mama

We hebben het allemaal moeilijk
Maar voor jou is het het ergst
Ik zit hier nu achter de computer
te denken aan jou
en aan hoeveel ik van je hou
je lag eerst nooit in een ziekenhuis
en nu dit
ik begrijp het wel
als je er even doorheen zit
we gaan er het beste van maken
geen ruzies meer
geen tijd verspillen
van de zomer misschien weer lekker varen
lekker op ons bootje chillen
de komende jaren
zullen belangrijke jaren worden
de belangrijkste jaren van mijn leven
we zullen leuke en minder leuke tijden hebben
goed en slecht nieuws krijgen
het slapen bij jou was zo gezellig
dat soort dagen moeten we zeker vaker hebben
achttien januari
de dag die ik nooit meer vergeten zal
ik kwam thuis van een normale schooldag
ik zag jullie zitten en wist gelijk
dat het geen goed nieuws was
ik wist niet zo goed hoe ik moest reageren
maar van binnen ging ik stuk
eerst besefte ik het niet zo goed
maar nu twee maanden later
realiseer ik me pas echt wat er aan de hand is
er is 1 vraag waar niemand antwoord op kan geven
en die vraag is waarom
waarom jij
op school gaat het niet altijd even goed
maar ik beloof je
ik ga het halen
ook tapas mist je
hij vraag nog net niet waar je blijft
elke dag avond eten
soms met jelmer
meestal met zijn drieën
wetende dat jij daar alleen ligt
ik hoop dat je snel weer naar huis komt
dan zullen we ons allemaal een stuk beter voelen
mama ik hoop dat je dit gedicht wat vond

xxxxx Melle
love you <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten