zaterdag 28 april 2012

Koninginnedag

Koninginnedag vinden we leuk, lekker struinen en neuzen langs de kraampjes. Maar omdat mijn lichamelijke conditie op het moment niet zo van dien aard is, dat ik het een uur vol hou om te lopen, hadden we bedacht dat we bij de thuiszorgwinkel wel een rolstoel konden lenen. Deze mogen we ook nog eens een half jaar houden, dus dat kan best nog wel eens handig zijn voor mij.

Dan moet ik er even bij vertellen dat Wiely vroeger met zijn vriend naar het AMC ging voor de lol, in badjas wel te verstaan en dat ze dan in een rolstoel door de gangen gingen stunten. Ze kregen daar zelfs gratis te eten, alsof ze patiƫnt waren. Herinneringen kwamen naar boven. Dus toen we thuis kwamen met de rolstoel had ik hier drie enthousiast springende mannen, die niet konden wachten om wheely in de rolstoel te doen. De grootste lol hadden ze, want na enige oefening reden de kids op de achterwielen door de huiskamer, het was een super grappig gezicht. Toen ging Wiely wel even laten zien hoe zij dat vroeger deden. Had hij dat maar niet gedaan, men vergeet wel eens dat ze niet meer zo soepel zijn als vroeger. Maar ja, je moet toch aan je jongens laten zien wat je nog kan?

Het ging goed tot hij zijn evenwicht verloor en tussen muur en rolstoel terecht kwam. Hoofdpijn? Ja, ook, maar vooral een dikke gekneusde teen. Gelukkig niet gebroken, maar wel een manke in huis met krukken en een rolstoel voor mij. Koninginnedag? Ik denk dat Wiely niet ver komt, ik laat me lekker door de jongens voortduwen! Lang leve de Koningin en .... ikzelf!

(Wil je weten hoe teen met muur in botsing kwam? Klik op deze link  http://www.youtube.com/watch?v=VztC5ROWEQc )

5 opmerkingen:

  1. Geinige bijnaam wel *wheely*
    ipv Wiely......:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat jij in ieder geval een prettige dag hebt met je rolstoel, en Wiely op krukken... dat kan hij even met je meeleven, letterlijk. Het weer is gelukkig droog en zonnig, daar treffen jullie het mee.
    Maar weer mijn complimenten zoals jij dit weet te beschrijven, en dat meteen iemand dat nog filmt ook, leuk, maar voor hem even niet. Lieve groet en ook een knuffel voor hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaha....heerlijk geschreven. Minder leuk voor Wheely Wiely! Met een kneuzinkje ben je wel ff zoet (hier spreekt de ervaringsdeskundige). Kus

    BeantwoordenVerwijderen