woensdag 4 april 2012

Lieve mama (gedicht Nino)

Lieve mama

een lieve mama dat ben jij
soms verdrietig en soms blij
je bent een sterke moeder
hopelijk kom je snel weer thuis
lekker in je eigen huis
genieten van het leven
ik zou je het beste willen geven
ik hou ontzettend veel van jou
het is leeg hier in huis zonder jou
en jij ligt al die dagen maar alleen
maar toch blijf je positief
elke keer dat ik bij jou ben geniet ik
ik hoop dat ik snel weer een nacht bij je mag slapen
eerst dachten we nog dat het nierstenen waren
maar het pakte helaas toch heel anders uit
en toen nog eens die hartaanval
ik zou nooit hebben gedacht dat mijn lieve moeder dit zou krijgen
als het bij iemand anders gebeurt denk je: wat erg voor diegene
maar als het bij jezelf gebeurt is het heel anders
ik bid elke dag voor goed nieuws
maar helaas werkt dat ook niet altijd
het is gewoon niet eerlijk dat ze jou dit aandoen
het is een grote verandering voor ons allemaal in ons leven
ik kan het gewoon nog steeds niet geloven
en misschien komt dat omdat ik het ook niet wil geloven
maar het zal wel moeten want het zal nooit meer veranderen
we zullen vaak in het ziekenhuis zitten voor goed en slecht nieuws
ik mis alles van jou je kopjes thee in de ochtend en je kus in de avond
maar het meest natuurlijk, de vrouw in huis
we gaan vaak varen
en genieten van alle leuke dingen
we moeten het beste er gewoon van maken
het is nou eenmaal niet anders
ik hoop dat we nog heel veel jaren samen kunnen mee maken

i love you mama
xxx je jongste zoon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten