dinsdag 24 april 2012

Mijn grote vriendin Dexa en ik

Vannacht maakte mijn grote vriendin Dexa me al om 5 uur wakker. Kom, zei ze tegen me, de dag is al begonnen. Er wacht een hoop werk op je. Dus zat er om 6 uur al een was in, heb ik mijn mail gecheckt en was ik alle sokken weer eens een keer tot bolletjes aan het vormen. Daarna was de hond aan de beurt, de administratie, was weer opgehangen, gegeten, gedronken, tijdschrijften uitgezocht.

Maar ik moest nog meer, ik wilde nog meer doen. Ik had haast, ongelooflijke haast en haast geen tijd, want morgen kan ik wel weer moe zijn en ingestort, omdat ik dan weer zonder Dexa mag. Ik wilde soep maken, maar dan moest ik eerst naar de winkel. Ik wilde van alles, ik moet nog reageren op mailtjes, afspraak maken bij de Gemeente voor ID kaarten, internetbankieren, bellen met de verzekering. Straks naar de tandarts met Nino, vaatwasser doen, eten maken, maar ergens in mijn lijf begint de energie al weer af te nemen. Ik kan toch ook niet alles tegelijk op 1 dag, al zou ik het willen? Tussendoor gelukkig nog een half uurtje weg kunnen dutten, misschien nu toch nog even wat rustiger aan doen.

De tijd loopt niet weg, er komen nog dagen genoeg, er is tijd genoeg....

Maar dit heb ik in ieder geval vandaag vast gedaan!

3 opmerkingen:

  1. Beste marcha, wordt al moe als ik het lees... Hoop dat je wel geslapen heb 's nachts want dat heeft een mens zo nodig en dan vooral jij! Sterkte ik hoop dat je lichaam de energie een beetje kan verdelen, en beetje balans is wel gewenst in deze.
    Groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jezus ga es relaxen! Administratie doe ik al een week over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik wist niet dat je er een vriendin bij had. Ik heb haar nog nooit ontmoet, die Dexa. Ik moest toch wel een beetje lachen om je stukje. Vol humor geschreven. Gelukkig heb ik je bij de tandarts even gezien en hebben we even kunnen knuffelen. Wel je rust nemen hé Ik hoop dat je goed slaapt vannacht. Even geen Dexa die morgenvroeg aan je bed staat. Misschien een kat, hond of kind, maar even geen Dexa. Slaap lekker. Dikke knuffel Tess

    BeantwoordenVerwijderen