zondag 12 augustus 2012

Opname

Vrijdag opgenomen in het AMC. Deze dag veel onderzoekjes gehad, 1000 vragen zijn gesteld en het infuus is aangelegd. 
Gisteren de eerste dosis chemo Melfalan gekregen. Voorafgaand moest ik 15 minuten kleine ijsblokjes opeten. Ook tijdens de Melfalan en nog een kwartier daarna. Dit schijnt een goed effect te hebben in je mond, zodat je minder kans hebt op infecties. Baat het niet dan schaadt het natuurlijk ook niet. Hoewel het wel koud is!
Gistermiddag begon ik wel al moe te worden, schijnbaar is de chemo al hard aan het werk.
Hoewel ik wel preventief medicijnen tegen de misselijkheid krijg, werd ik vanmorgen toch enigszins misselijk wakker. De dosis is opgevoerd, kijken hoe het gaat.
Vandaag de tweede en laatste dosis Melfalan gekregen, samen met de ijsblokjes. Verder nog niet zoveel gegeten, een beschuitje en wat yoghurt. Kijken of ik straks nog wat naar binnen krijg. Verder moet ik na elke maaltijd tanden poetsen, spoelen met een zoutoplossing en met een goor oranje goedje in mijn mond spoelen om een schimmelinfectie te voorkomen. Ik hoop van harte dat het allemaal helpt!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Marcha,
    Fijn dat je even laat weten hoe het met je gaat. Ik hoop dat de misselijkheid niet erger wordt en dat je wat meer kunt eten dan nu. Hoe ervaar je alles tot nu toe? Valt het je erg tegen of gaat het zoals je had vewacht?
    Ik hoop dat je je er goed doorheen slaat en dat je heel snel, na het terugplaatsen van je stamcellen, weer naar huis mag! Hou vol!
    Hartelijke groeten, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marcha fijn wat van je te horen. Je snapt het natuurlijk, ik kijk elke dag. Maar denkbaar jezelf. Deze site is bijzaak, dat jij hier doorheen komt is het belangrijkste. Tipje, ga poetsen met paradontax, dit is al zout. Heel veel sterkte. Laat je niet door her K op je kop zitten.

    BeantwoordenVerwijderen