vrijdag 10 augustus 2012

Nieuwe coupe

Van de week heb ik een grote knoop doorgehakt. Iets waar ik al lange tijd tegenaan zat te hikken. Maar nu vond ik het onhoudbaar geworden. De dotten zaten in mijn borstel, de haren gleden langs mijn lijf als ik onder de douche stond. Ook op mijn kussen vond ik haren terug, weliswaar geen hele plukken, maar toch. Ik kon mijn haar niet meer los dragen, je wordt er gek van om overal haren tegen te komen. Dus dan kun je maar beter die knoop doorhakken. Oftewel de schaar erin laten zetten.

Eerst zouden we het bij de kapster in het AMC laten doen, maar besloten dat het toch fijner is om zoiets thuis te doen, omringd door je gezinnetje. En niks geen emotioneel gedoe, gewoon gezellig en met lol. Onze thuiskapster en oud-buurmeisje heeft er een mooi coupe van gemaakt op de laagste stand van de tondeuse. En het is oke zo.

Ik heb nog nooit zoveel mogelijkheden gehad: korte coupe, leuk mutsje, mooi sjaaltje of toffe pruik. En ik heb nog alle tijd om te bedenken hoe ik het straks zou willen hebben!

4 opmerkingen:

  1. Hoi lieverd. Ik weet hoe erg je tegen dit moment heb aangehikt. En hoe stoer pak je dit wederom aan. Als ik je blogs lees dan kan ik niets anders dan een diepe buiging voor je maken! Echt respect!! Nu komt er weer een rot fase aan... En door die vakantie periode hebben we mekaar echt te weinig gezien maar ik hoop dat je weet dat je geen dag uit mijn gedachte bent!! en ik weet niet hoe het de komende periode zal gaan met bezoek e.d. maar in gedachte ben ik veel bij je! luf joe!!! Xxx tas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door die knoop door te hakken, al was die stap moeilijk en zwaar, ben je daardoor wel weer in een andere fase gekomen.
    En inderdaad, een leuke coupe, mutsje (van Jacq.), een pruik, kan je altijd wisselen, wat een ander weer niet kan, dus het biedt je ook nog mogelijkheden, al had je dat natuurlijk niet van tevoren gewild. Nu moet je er wel mee dealen, en jij bent zo sterk, dat je het kunt en ook doet.
    Ik wens je veel sterkte de komende week, liefs, C.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Marcha,
    Heb je nou toch je haar al laten millimeteren! Kan me voorstellen dat je die losse haren vervelend vond. Ik heb dat ook, maar durf het nog steeds niet af te laten ' scheren'. Je schrijft er zo gemakkelijk over! STOER hoor!
    Ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Heb je gisteren de Hickman geplaatst gekregen? En je bent vandaag begonnen met de hoge dosis Melfalan. Toch? Ik wens je weer heel veel sterkte toe en hoopt dat het meevalt voor je!!!!
    Hartelijke groeten, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marcha groot gelijk en weet je het is een wonder maar het groeit weer aan, gelukkig. Misschien krijg je wel allemaal kleine krulletjes. Bij mij is het nu weer een halve milimeter.
    Meis ik wens je heel veel sterkte met je chemo's vandaag en morgen en dan je cellen weer retour. Hou je pepermuntjes bij de hand want je gaat ontzettend stinken. Rotte tomaten. Zelf merk je er niets van maar je omgeving des te meer.

    Digitale knuffel vanuit Veldhoven.

    BeantwoordenVerwijderen