woensdag 8 augustus 2012

Geen zin

Ik heb geen zin meer in kanker
Ik heb geen zin meer in pijn
Ik voel me de laatste weken
Juist net zo fijn

Ik wil niet weer lijden
Niet naar het ziekenhuis
Was het maar vast september
Dan was ik al weer thuis

Ik wil straks niet kaal zijn
Niet moe, ziek en zwak
Niet beroerd en ellendig
Met heleboel ongemak

Geen ziekenhuisbed
Geen medische molen
En die afschuwelijke chemo
Kan me ook worden gestolen

Ik haat mijn ziekte
En de tumor in mijn rug
Dus mag ik nu alsjeblieft weer
Mijn oude leventje terug?


5 opmerkingen:

  1. Ik wou dat ik je dat kon geven
    je oude leven
    ik zou er alles voor doen

    Ik kan het me zo voorstellen
    net nu je je weer wat beter voelt
    en alles weer moet ondergaan

    ik wil mooi rijmen
    maar dat lukt me niet

    meis, mooi geschreven
    I love you
    en we gaan je helpen om je er doorheen te slepen
    en hopelijk krijg je snel een beetje je oude leventje terug

    xxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marcha,
    Mooi geschreven!!! En heel herkenbaar voor mij! Ik wens je nogmaals ontzettend veel sterkte toe met de SCT en hoop dat het meevalt!
    En dat je maar snel je oude leventje terug krijgt (en ik ook)... Ik ga voor je duimen!
    Heel veel groetjes, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sluit me aan bij de woorden van Lisette. Heel herkenbaar je wens. Ik heb hem de laatste weken regelmatig geuit. Ik haat het ook maar ja daar verander je niets mee. We zullen het moeten accepteren en als je eenmaal zover bent dat je kunt accepteren wordt het makkelijker. Natuurlijk heb je regelmatig een dip hier in maar probeer dan aan accetatie te denken. Vooral voor de volgende weken, accepteren dat je waarschijnlijk erg ziek gaat worden en je ook zo zult voelen, veel slapen zodat je snel door de weken heen komt. Je lichaam heeft het nodig.
    Ik geef je van hieruit een stevige knuffel. Ik denk aan je morgen en de dagen erna.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Marcha.

    Moeilijke tijden
    Enge gedachtes die door je hoofd gaan,
    bij die gedachtes wil je liever niet stil staan.
    De afgelopen tijd heb je zoveel mee gemaakt,
    dat heeft je van binnen ook diep geraakt.
    Al maanden lang ben je niet me zelf en voel je je raar,
    Je voelt je niet gelukkig je weet niet wat het is maar het is naar.
    De gedachtes die je nu hebt zijn begrijpbaar maar ook niet goed,
    maar het is moeilijk en je weet ook niet goed wat je er mee moet.
    Rust is dan ook wat je het liefst wil,
    niemand om me heen even helemaal stil.
    Tijd om na te denken en dingen op een rij zetten,
    wanneer je dat heb gedaan kan je ook op andere dingen gaan letten.
    Er zijn moeilijke en zware momenten waar je tegen blijft strijden,
    Maar geloof me er komen ook wel weer mooie en leuke tijden.

    dikke knuffel en zet hem op
    Jacqueline(stedenwijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik mag niet meer gokken,
    Maar op deze zet ik alles in:
    Marcha 1 en Kahler 0,
    Ik heb geen rijm voor deze laatste zin.

    Heel veel sterkte en wat een mooi gedicht! We gaan aan je denken wijffie. XXX Regi, Suus & Kids.

    BeantwoordenVerwijderen