donderdag 10 mei 2012

Moeier dan moe

Vandaag was de minste dag tot nu toe. Ik had het nog niet zo erg gehad. Ik kon niet meer, zo moe, zo moe. Kapot. Geheel ellendig. Trillerig. Van binnen, van buiten, mijn handen. Alleen maar liggen op mijn bed. Niet in de huiskamer maar op zolder. Rust, stilte, even niks. Geen geluid om me heen, geen mens om me heen. Helemaal niks. Vandaag ben ik niks. Ik moet mijn tijd uitzitten, de dag doorkomen. Af en toe zak ik weg in een lichte slaap, verder kan ik alleen maar wachten, wachten tot de dag om is.

Weinig eetlust, buikpijn, veel plassen, toch geen blaasontsteking, wel ongesteld ondanks tabletten, nog meer buikpijn, lamlendig gevoel.

Broccoli met aardappels en zalm. Kaassaus. Het smaakte wonder boven wonder. Tot ik klaar was met eten. En de sojamelk rook. Rennen naar het toilet, kotsmisselijk. Zweetuitbraak, slap, beroerd maar net niet overgeven. Snel een pilletje, het helpt. Het zakt. De dag is bijna om, nog even volhouden....

5 opmerkingen:

  1. Jeetje meis dat valt niet mee. Hopelijk voel je je snel wat beter. Je lijf is gewoon aan het knokken. Maar je kunt het hoor. Je bent zo'n kanjer. knuf Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och jee March, ik hoop dat je je morgen weer wat beter voelt!
    Hoe is het met vriendin Dexa? Is ze niet in de buurt?
    Sterkte en een dikke knuffel.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey meis, jee wat voel je je beroerd. Ik hoorde het al van mama. Pfff....ik wou dat ik iets van je kon overnemen, om het wat draaglijker te maken. Ik denk aan je. Sterkte vandaag. Ik bel je vanavond wel even. Allergrootste knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi lieve Marcha, balen van die dagen. Helaas worden die je niet bespaard. Ik kan alleen maar zeggen/schrijven denk maar even aan die fijne momenten met die grote jongens in je bed.
    En ook: balen mag, alles even een enorme kutzooi vinden ook. Tuurlijk is positief blijven goed en belangrijk maar soms even....... Liefs Liza
    PS: ik reageer echt snel op je mail, dat is nog niet gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zal jij je naar gevoeld hebben, en dan proberen lekker te eten, wat er toch weer uit moet. Ik kan me voorstellen, dat je dan echt baalt, en je dag maar uitzit, of uitligt, en hopen dat je je morgen wat beter voelt.
    Het is niet niks, wat je allemaal overkomt, niemand doet het je na, zeker niet, zoals jij het doet, met zoveel positiviteit en moed. Maar dat die ook even in je schoenen hangt, is dan logisch. Heel veel sterkte, in denk aan je. Knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen