maandag 21 mei 2012

Een mooi rapport

Fijn! Hèhè, eindelijk weer eens een klein beetje energie vandaag. Oké, nu ben ik wel moe, maar ik voelde vandaag duidelijk verschil met de afgelopen dagen. En dan ook nog dat heerlijke weertje erbij.... ik heb er van genoten. Ik kan helaas zelf niet zoveel in de tuin doen als ik zou willen en mijn handen jeuken echt als ik al dat onkruid zie en zie wat er nog moet gebeuren. Maar ik heb toch een klein beetje in de rondte lopen knippen met de snoeischaar en dat voelde al heerlijk. Het gevoel om toch even iets in de tuin te kunnen doen, is gewoon fijn. Gelukkig komt mijn moeder van de week nog even helpen dus met dat tuintje komt het wel goed.

Ik heb goede hoop voor de komende drie dagen, dat ik me redelijk goed voel en van het weer kan genieten. En dan zal ik helemaal klaar zijn voor de derde en laatste ronde chemotherapie. Het zal wederom pittig worden, maar ik weet nu wat ik kan verwachten. Nog even drie weken er tegenaan. Ik weet waar ik het voor doe.

En dat ik het allemaal niet voor niets onderga, bleek wel toen ik vandaag van mijn hematologe de uitslag van het laatste bloedonderzoek kreeg.

Als je namelijk de ziekte van Kahler hebt, heb je een speciaal eiwit in je bloed, de zogenaamde M-proteïne, oftewel de actieve Kahlercellen, zoals je ze ook kunt noemen. En deze zijn door de chemotherapie duidelijk aan het afnemen. Hieronder staan de waardes tot nu toe:

Datum               Waarde (g/L)

31-01-12               8.6

19-03-12             16.6

23-04-12               9.4

14-05-12               4.5

Nog even doorgaan dus, hoe lager de waarde, hoe beter, het liefst waarde nul. Dat zou namelijk betekenen dat de ziekte niet actief is. Hoewel een aantal lotgenoten al tijden (lees: maanden of jaren) op bijvoorbeeld waarde drie of vier staan.

Maar goed, dit is al een enorm mooie score, mijn hematologe is zeer tevreden en wij dus ook!




10 opmerkingen:

  1. Yeah! Lekker een blij blogje. Ik hou van blije blogjes ;) Dat is echt positief: dat je je beter voelt en heerlijk kunt genieten van dit mooie weer en dat de waardes aan het dalen zijn. Zie je idd waar je het allemaal voor doet. Gaat de goede kant op. Dikke knuff xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey lekker ding, fijn om te lezen dat je een fijne dag hebt gehad.. Die waardes is uiteraard supernieuws! kan me helemaal voorstellen dat dat je sterk maakt voor de komende kuur.. Tenslotte onderga je die ellende dan niet voor niks..je bent echt een topper! Xxx tas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn voor je dat het vandaag zo'n "goede" dag is.... Het heerlijke weer waar je dan toch weer een beetje van kan genieten, en het positieve nieuws dat de waardes aan het dalen zijn. Hoop dat je de komende dagen ook zo blijft voelen voordat de derde chemo begint. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. fijn dat je jezelf een stuk beter voelt. Houden zo voor een paar dagen. Ja je weet dat het strakts weer minder wordt dus geniet nu. Doe je kracht op en je weet waar je het voor doet.
    een hele fijne dag. Het weer wordt lekker dus onder de sol en genieten van je tuin.

    Gr Rona

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk dat je je even een stukje beter voelt, en dat je waarden gezakt zijn. Hoe moeilijk deze periode ook is, het heeft in ieder geval resultaat, ik ben blij voor je, en voor je gezin, even iets positiefs. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi rapport! Jij was toch altijd al een kei in goede rapportcijfers.;)

    Maar serieus; echt superfijn dat je je weer iets beter voelt en dat je een tot nu toe goede uitslag/reactie op de therapie hebt. Ik hoop dat het zo mag doorgaan. Alvast heel veel sterkte met de laatste ronde. Groetjes, Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super hoor. Gelukkig heb je resultaat op de kuren. En dat je je ook weer wat beter voelt is ook goed nieuws. Zo balen dat je dan niet iets kunt doen, alleen het te doorstaan. Hopelijk blijft het lekker weer zodat jullie er nog even met de boot op uit kunnen gaan. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Marcha,
    Suc6 met de derde ronde!!!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen