dinsdag 19 juni 2012

Stand van zaken

Ik voel me inmiddels al weer een stukje beter. Kan weer kleine huishoudelijke karweitjes doen. Meestal in de ochtend, in de middag neemt mijn energie wel weer af en neemt de lichamelijke moeheid weer toe. Ook heb ik gemerkt dat mijn rug wel een zwakke plek blijft en dat ik daardoor ook op tijd mijn rust moet nemen.

Door de dexamethason heb ik slaappillen moeten gebruiken, anders sliep ik helemaal niet meer. Deze ben ik nu aan het afbouwen. Van een kortwerkend middel naar een langer werkend slaapmiddel. Hierdoor heb ik ook het idee dat ik overdag minder suffig ben. Ik probeer hier zo snel mogelijk van af te komen en zal blij zijn als ik weer van mijn eigen natuurlijke moeheid in slaap kan vallen.

Vorige week een mri-scan gehad van mijn rug en bloedonderzoek. Gisteren heb ik de hematologe gesproken en ze had wederom goed nieuws: de tumor in mijn rug is kleiner geworden en de kahlercellen zijn weer gedaald van 4,5 naar 2,7! De chemo heeft dus gelukkig het goede effect gehad.

Donderdag hebben we een uitgebreid gesprek met de stamcelcoördinator en een gesprek met de hematologe. We gaan dan ook bespreken of alles inderdaad in juli en augustus plaatsvindt of dat we het een of ander misschien kunnen uitstellen tot na de zomervakantie. Dit zal alleen kunnen als de artsen van mening zijn dat ik geen risico loop dat de waardes in de tussentijd weer kunnen oplopen. Dat wordt dus nog even spannend.

6 opmerkingen:

  1. Heh fijn weer een blog van mijn zus. Goed nieuws meis. Echt super. Worden we blij van, na alle ellende. Nou elke dag hopelijk een stapje vooruit en ben benieuwd wat het donderdag wordt. Dikke knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh March, wat een fijn bericht in deze omstandigheden! Heb je die ellende tenminste niet voor niets doorstaan!
    Dikke zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn voor je, Marcha, nu maar hopen dat de stamceloperatie ook nog uitgesteld kan worden, zodat je iets meer van de zomer met de kids kunt genieten. Veel sterkte en positivisme gewenst.
    Knuffel, Cec.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marcha.

    Fijn dat je uitslagen zo heel goed zijn, hopelijk dat je de stamceltransplantatie nog even kunt uitslelllen. Ik heb van iemand anders vernomen dat dit wel mogelijk kan zijn. Bij werd er gezegd dat ze streven naar 6 tot 8 weken tussen de afarese en de transplantatie.
    Wel balen dat je nog zo veel last hebt van je rug. Hopelijk dat dit nog minder wordt.
    Tijdens de CAD kuur die je denk ik ook gaat krijgen, krijg je Cyclofosfamide., hopelijk dat dit nog positief op je tumor in je rug werkt.

    Ik blijf je blog volgen. Groetjes Rona.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je de energie hebt om wat op je blog te zetten. Daar was het akelig stil de laatste tijd. Hoop dat je energiepeil weer aan het stijgen is. Wat goed dat de kahlercellen zijn gedaald. Supernieuws. groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marcha,
    Wat fijn om te lezen dat die waarden zijn gezakt, en de chemo zijn werk heeft gedaan. Al die ellende en afzien, moeheid, radeloos zijn, slapeloosheid hebben en alle andere nare dingen niet voor niets zijn geweest. Hoop dat je energie een beetje in balans blijft en dat de waarden in je bloed laag blijven!
    Sterkte ermee!
    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen