zaterdag 14 september 2013

Grenzen

Buitengewoon snel hersteld, is de conclusie van de arts, nadat ik enthousiast mijn arm naar voren, naar achteren en van links naar rechts bewoog. Om zeker te weten dat hij mij echt goed begrijpt, boots ik nog wat schakelbewegingen na. 'Kijk! Zonder problemen'.

En met nog wat adviezen zoals niet overbelasten, geen rare bewegingen, voorzichtig met naar achteren strekken en niet gooien schudt hij me de hand. Mijn rechterhand wel te verstaan en ik bijt glimlachend even op mijn tanden. Tot slot wenst hij me het beste en met een 'niet tot ziens' stap ik tevreden het ziekenhuis uit. Mijn doel is bereikt, ik mag weer autorijden!

's Middags rijd ik voor mijn werk naar een afspraak in Lelystad. Op de terugweg heb ik trek en eet een appel. Het klokhuis is voor de vogels, denk ik, en ik open het rechterraam. Met enige kracht slinger ik het restant richting het gras langs de snelweg. Verkeerde arm en teveel kracht. Een pijnscheut schiet in mijn arm. Dat bedoelde de arts dus! Beter opletten wat ik doe. Echt geen goeie actie, dit was weer 10 stappen terug en het ging net zo goed.

Afgelopen maandag weer de uitslag gekregen. Na de onverwachte daling van vorige keer, lag het in de verwachting dat het M-proteïne weer zou stijgen. En inderdaad, van 1,8 naar 3. Wel verwacht dus, maar toch een tegenvaller. Ben ook nog steeds aan het wachten op een oproep van Utrecht voor een intake-gesprek en volgende maand gaan we opnieuw bloedprikken. Het moet 2x stijgen, willen ze het als definitief zien. Nu nog een maandje REP-kuur dan maar.

Verder ben ik erg druk. Mijn leven zoveel mogelijk weer oppakken als werk, huishouden en alles wat bij een gezin hoort met opgroeiende pubers. Ik wil graag alles doen en nee zeggen is lastig. Tussendoor ziekenhuisbezoeken, artsenafspraken, receptenadministratie. Nadenken over het leven, mijn leven en andere emotionele perikelen. Afspreken met vrienden, bezoekjes aan schoonouders, slecht slapen. Teveel, te druk, te moe. 's Avonds kapot op de bank en weer vroeg naar bed. Nee zeggen, grenzen aangeven, grenzen opnieuw ontdekken, een stapje terug doen. Lastig als je dat nooit heb hoeven doen. Een leerproces voor mij. Maar ik moet wel. Stapelen op die vermoeidheid voelt niet goed. En met de uitslag erbij, mijn arm en wie weet wat er nog komt straks met de behandeling, ga ik mezelf maar weer even in acht nemen.


5 opmerkingen:

  1. Hoi Marcha. Wat betreft die grenzen, ja ik denk dat dit moeilijk blijft. Vaak als je je grens bemerkt ben je net te laat. Belangrijk is dat je de grensoverschrijding makkelijk kunt herstellen. Dus door 1 goede nacht slaap. Lukt dit niet moet je echt even in je agenda kijken wat je verkeerd gedaan hebt. Zo doe ik het tenminste. Vorige week te veel koffie visite gedaan, buiten me nachtdienst om. Net even te veel. Dus heb ik geleerd om beter naar mijn afspraken te kijken. Maar als ik jou verhaal zo lees weet jij heel goed waar de schoen wringt. Nu nog accepteren dat je minder kunt dan voorheen. Ik denk dat dit nooit meer terug komt. Ik heb inmiddels hulp in de huishouding genomen. Heerlijk moet ik eerlijk zeggen. 1 maal in de 14 dagen dan is je huis weer heerlijk stofvrij en gesopt. Luxe hoor. Nou we hebben het verdient.

    Knuf Rona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Marcha, grenzen herkennen en keuzes maken, dat valt pas op als je wat mankeert. Maar het blijft moeilijk, omdat de ene dag niet gelijk is aan een andere dag. En accepteren, dat je eigenlijk minder moet doen, is heel erg moeilijk, dat zul je ook wel met Jacqeline bepraat hebben, want die loopt daar ook steeds tegen aan. En accepteren is uberhaupt moeilijk, ik heb dat al eerder geschreven, je kunt beter denken: er mee om leren gaan; accepteren kunnen maar heel weinig mensen! Maar voor jou zal het nog moeilijker zijn dan voor mij, omdat je toch een stuk jonger bent, hoewel het denk ik, geen verschil maakt. In je hoofd wil je nog zoveel, blijf je ook jong, waardoor je toch weer steeds over je grenzen gaat en soms ook moet door bepaalde omstandigheden. Dat je het moet bezuren met meer pijn en/of slecht slapen en extra vermoeidheid,dat is maar voor weinig mensen te begrijpen, alleen maar voor mensen, die in ongeveer gelijke situaties zien, hoewel ieder geval, ieder mens, anders is.
    Ik wens je heel veel sterkte en liefs van Cecilia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn leven is mooi dankzij jou, Mein Helfer. Heer Jezus in mijn leven als een kaarslicht in de duisternis. Je liet me de betekenis van geloof zien met je woorden. Ik weet dat zelfs toen ik de hele dag huilde nadenkend over hoe te herstellen, je niet sliep, je was me dierbaar. Ik nam contact op met het kruidencentrum Dr. Itua, die in West-Afrika woonde. Een vriend van mij hier in Hamburg komt ook uit Afrika. Ze vertelde me over Afrikaanse kruiden, maar ik was nerveus. Ik ben erg bang als het gaat om Afrika omdat ik veel vreselijke dingen over hen heb gehoord vanwege mijn christendom. god voor richting, neem een ​​moedige stap en neem contact met hem op in de e-mail en ga dan naar WhatsApp, hij vroeg of ik voor behandeling kon komen of ik wilde een levering, ik zei hem dat ik hem wilde weten Ik koop een ticket in 2 manieren om naar Afrika te gaan Om Dr. Itua te ontmoeten, ging ik daar heen en ik was sprakeloos van de mensen die ik daar zag. Patent, zieke mensen. Itua is een god die naar de wereld is gestuurd, ik heb mijn voorganger verteld over wat ik aan het doen ben, dominee Bill Scheer. We hebben een echte strijd prachtig met Spirit en Flesh. Aanbidding diezelfde avond. Hij bad voor me en vroeg me om te leiden. Ik bracht 2 weken en 2 dagen door in Afrika bij Dr. Itua Herbal Home. Na de behandeling vroeg hij me om zijn verpleegster te ontmoeten voor de HIV-test toen ik het deed. Het was negatief, ik vroeg mijn vriend om me naar een ander nabijgelegen ziekenhuis te brengen toen ik aankwam, het was negatief. Ik was overweldigd door het resultaat, maar gelukkig vanbinnen. We gingen met Dr. Itua, ik dank hem maar ik leg uit dat ik niet genoeg heb om hem mijn waardering te tonen, dat hij mijn situatie begrijpt, maar ik beloof dat hij zal getuigen over zijn goede werk. Goddank voor mijn lieve vriendin, Emma, ​​ik weet dat ik dit nu zou kunnen lezen, ik wil je bedanken. En veel dank aan Dr. Itua Herbal Center. Hij gaf me zijn kalender die ik in mijn huis op mijn muur legde. Dr. Itua kan ook de volgende ziekten genezen ... Kanker, HIV, Herpes, Hepatitis B, Inflammatoire Lever, Diabetis, Blaaskanker, Darmkanker, Borstkanker, Nierkanker, Leukemie, Lun, Fribroid, Onvruchtbaarheid, Ziekte van Parkinson, Inflammatory darmziekte, fibromyalgie, herstel je ex. U kunt contact met hem opnemen per e-mail of whatsapp, @ .. drituaherbalcenter@gmail.com, telefoonnummer ... + 2348149277967 .. Hij is een goede dokter, praat vriendelijk met hem. Ik weet zeker dat hij ook naar je zal luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo, seizoensgroeten aan al mijn vrienden daar, laat me weinig scheren over hoe mijn huwelijk werd hersteld met de hulp van een grote tovenaar genaamd Dr.Amiso. Ben Eva Lucas, uit Assen, Nederland. Na tien jaar trouwen begon mijn man me vreemd te gedragen, we hadden ruzie en een paar andere problemen met mijn man totdat hij uiteindelijk naar Texas verhuisde om bij een andere vrouw te zijn. Ik dacht dat mijn leven voorbij was, en dat van mijn kinderen dachten ze dat ze hun vader nooit meer zouden zien. Ik probeerde alleen maar sterk te zijn voor de kinderen, maar ik kon de pijn in mijn hart niet aan. Elke dag en nacht denk ik aan hem en wil altijd dat hij terugkomt, ik was echt verdrietig en had hulp nodig, dus ik zocht online naar hulp en vond een website die suggereerde dat Dr.Amiso iemand kon helpen die ex-geliefde snel terug had. Dus ik vond dat ik het eens moest proberen, ik nam contact met hem op en hij vertelde me wat ik moest doen en ik deed het, hij verzekerde me dat mijn man binnen 48 uur later bij me zou komen, mijn man belde me eigenlijk en zei: hij miste mij en mijn kinderen! Verrassend kwam hij die dag met enkele vrolijke cadeau-artikelen en verontschuldigde zich voor zijn fout en voor de pijn die hij mij en de kinderen opdreef. Sindsdien hebben we een belofte gedaan om de wereld deze grote tovenaar en hengelbreker van alle soorten te laten weten, allemaal dankzij Dr. Amiso, ons huwelijk is sterker dan ooit tevoren geworden. Hij is zo sterk en krachtig, Dr. Amiso is echt een door God gezonden, die ik altijd zal bidden om lang te leven om zijn kinderen te helpen in tijden van moeilijkheden, als u hier bent en uw man is verhuisd naar een andere vrouw. Als je wilt trouwen met de liefhebber van je keuze of gezondheid en huwelijksproblemen, gevallen van kanker of echtscheiding, baanpromotie en succes, wil je ook in de wereld worden herkend, geef niet op, geen problemen helemaal stoppen met huilen, neem nu contact op met deze krachtige wizard. Hier is haar persoonlijke e-mailadres: herbalisthome01@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had nooit gedacht dat ik ooit weer van mijn herpes zou genezen, ik heb sinds juli vorig jaar herpes, tot ik op een dag op internet op zoek ga naar iemand die een getuigenis aflegt over hoe Dr. Ogala hem helpt zijn herpes te genezen met zijn natuurlijke kruidengeneeskunde, ik was zo verrast toen ik de getuigenis zag, en ik moet ook contact opnemen met de kruidendokter (Dr Ogala) via zijn e-mail die de dame aanraadde aan iedereen die ook hulp nodig zou kunnen hebben. Ik ben deze man van harte dankbaar omdat hij mijn gezondheid heeft hersteld en mij weer een gelukkig mens heeft gemaakt. Iedereen die mogelijk met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd, dient vriendelijk contact op te nemen met Dr Ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com of WhatsApp +2349123794867

    BeantwoordenVerwijderen